LillcittrA-sektionen

LillcittrA-sektionen inom Svenska Citroënklubben är en sammanslutning av sanna entusiaster som äger eller är intresserade av A-modellerna (2CV, Dyane, Ami, Acadiane, Méhari och Lomax). Vi värnar om, och vårdar våra bilar. Under säsongen har vi följande aktiviteter:

I april och i september ordnar vi mekarmöten dit du tar med din egen bil som du mekar med under sakkunnig ledning och trevlig samvaro.

På våra vår- och höstmöten träffas vi och umgås och har jättetrevligt tillsammans, samt kör en lärorik raid i landskapet.

En gång om året träffas vi på ett skandinaviskt gränsmöte som ordnas av 2CV folk i Finland, Norge, Sverige och Danmark.

Alla våra möten förläggs på olika platser runt om i landet. Ett ypperligt tillfälle att få se Sverige från insidan.

Världsmötena är för många av oss den största händelsen under säsongen. De arrangeras vartannat år och olika länder i Europa turas om att arrangera mötet.

Som medlem i Svenska Citroënklubben är du automatiskt även medlem i LillcittrA-sektionen och du är välkommen på våra träffar oavsett vilken Citroënmodell du kör.

Se även vad som händer i kronologen!

Kontaktperson: Nicklas Nimberger
Kontaktperson: Jonas Pettersson