Andra upplagan av samlarbilsmässan i Örebro
Arrangörer var tidningarna Gran Turismo, Klassiker och Moped. Temat var som förra året ”Från vrak till pärla” där allt från vackra ladufynd via pågående renoveringar till färdiga bilar ställdes ut – både superrenoveringar och orörda originalbilar. I verkstaden mitt i hallen kunde man följa intressanta projekt som växte fram under helgen. PÅ begränsad yta hade många intressanta och charmiga montrar gjorts i ordning och det fanns en del riktiga rariteter att se som exempelvis en Mazda Cosmo 1967 med Wankelmotor. Tidningen Moped bjöd på en fantastisk mopedkavalkad. I garaget under huvudhallen fanns en reservdels- och kuriosamarknad, där man även kunde hitta bilar till salu. SM-sektionen hade tänkt ställa ut en reservdelskaross som aldrig varit på vägen tillsammans med en renoverad insprutningsbil, men på grund av svårigheter med försäkringen fick det bli Fredrik Liws GS 79 med fint renoverad originalinredning. Dessutom tog vi med en Maserati C114, för i en SM IE ser man inte mycket av motorn. Vårt märke var väl representerat för Klassiker ställde ut Curt Nilemans DS cab och en Mehari tillhörande Lasse Lynxell hade klättrat upp i trappan. Publiken verkade bestå av motornördar med intresse och kunnande, så det blev ett par trevliga dagar med mycket informerande och kontaktskapande under klubbens flagga.
Lasse Frykholm
Stini