Pressrelease från ’Aventure Peugeot Citroën DS: Höga priser på Konservatoriets auktion

13 december, 2017

På en auktion som hölls söndag den 10 december 2017 sålde Leclere Motorcars – bilavdelningen hos auktionshuset Leclere – en del av beståndet från Conservatoire Citroën för totalt 773 000 euro (avgifter ingår). Citroën Héritage sålde 90 Automobilia-föremål och 65 fordon utan reservationspris. Auktionen organiserades för att ge entusiaster möjlighet att förvärva entusiastfordon och förbereda de nya faciliteterna för den kommande omlokaliseringen av konservatoriets inventering på bästa möjliga sätt.
Vid detta sällsynta tillfälle fann var och en av de 155 föremålen/fordonen en köpare. Auktionen, organiserad live via telefon och internet (www.drouotlive.com) följdes av

1 168 personer. 621 personer var registrerade för att bjuda.
Auktionen hölls i konservatoriet lagerrum, en unik och magisk plats. Flera klubbar och medlemmar från Frankrike och utomlands, tillsammans med några partners, var inbjudna till evenemanget, som besöktes av Xavier Peugeot, ordförande för L’Aventure Peugeot Citroën DS, och Alain Thuret, ordförande för Amicale Citroën och DS France club federation. Alla deltagare pratade efteråt om den emotionella aspekten av tillfälle, liksom den starka känslan av gemenskap som finns i Citroën-världen.
Några resultat:
– En 2000 XM V6 Exklusiv phase 2 från 2000, uppskattad till € 4 000 – € 6 000, såldes för € 33 600.
– En 1990 BX GTI, förseriebil, beräknad till € 4 000 – € 10 000, såldes till € 11 200

– En modell av konceptbilen Tubik 2010, uppskattad till € 20 000 – € 30 000, såldes för € 36 960
ONLINE RESULTAT:

www.laventurepeugeotcitroends.fr