I Rennes, Bretagne öppnas La Janais-anläggningen 1961. Den hypermoderna och kraftigt automatiserade anläggningen är utformad för att klara en produktionstakt på 1 200 fordon per dag. För första gången finns avdelningar för karossmontering och slutmontering i samma anläggning.
Ami 6 lanseras samma dag i hela Europa den 14 april 1961. Ami 6, med starkt markerade karosslinjer och en inåtsluttande bakruta, läggs till i modellprogrammet. På Motormässan i Paris oktober 1964 presenteras kombiversionen av Ami 6 och erbjuder säkerhetsbälten som tillval för alla fordon i modellprogrammet.
AMI 6 produceras 1961-1971 som berline, break och service. I Sverige kallades AMI 6 även för MI 6.
Bilder och text Citroën Communication.
Reklam från 1961
Brochyrer för AMI 6:
- AMI 6 jan 1962 Svensk_low_uppslag
- AMI-6-Januari-1962-svensk_low_uppslag
- AMI-6-Berline-1962-Svensk_low_uppslag
- AMI-6-Weekend-1963-svensk_low_uppslag
- AMI-6-Berline-oktober-1964-fransk_low_uppslag
- AMI-6-Break-juli-1964-svensk_low_uppslag
- Traction-avant-2CV-2CV-Sahara-Ami-6-ID-DS-1964-norska_low_uppslag
- 2CV-och-AMI-6-1965-svensk_low_uppslag
- Ami 6 Break januari 1965 fransk_low_uppslag
- AMI 6 berline januari 1964 dansk
- AMi 6 Break (Weekend) juni 1965 Svensk
- Citroen_1969_Sverige_broschyr_low_uppslag